Zrozumieć język muzyki teoria improwizacji - Absonic
-
Tytuł: "Zrozumieć język muzyki teoria improwizacji"
-
Wydawnictwo: Absonic
-
Oprawa: miękka
-
Liczba stron: 320
-
Format: A4
-
Autor: Adam Fulara
Rzadko zdarza się, że polski podręcznik teorii improwizacji (choć w tym przypadku nie jest to najwłaściwsze słowo, bardziej adekwatne byłoby - kompendium wiedzy o świadomym improwizowaniu) prezentuje na wskroś oryginalne, kompetentnie wyłuszczone przemyślenia autora, oparte na jego ponad dwudziestoletnich, praktycznych doświadczeniach.
Polityka bezpieczeństwa (edytuj za pomocą modułu „Bezpieczeństwo klienta”)
Zasady dostawy (edytuj za pomocą modułu „Bezpieczeństwo klienta”)
Zasady zwrotu (edytuj za pomocą modułu „Bezpieczeństwo klienta”)
-
Tytuł: "Zrozumieć język muzyki teoria improwizacji"
-
Wydawnictwo: Absonic
-
Oprawa: miękka
-
Liczba stron: 320
-
Format: A4
-
Autor: Adam Fulara
Rzadko zdarza się, że polski podręcznik teorii improwizacji (choć w tym przypadku nie jest to najwłaściwsze słowo, bardziej adekwatne byłoby - kompendium wiedzy o świadomym improwizowaniu) prezentuje na wskroś oryginalne, kompetentnie wyłuszczone przemyślenia autora, oparte na jego ponad dwudziestoletnich, praktycznych doświadczeniach. Począwszy od podstawowych informacji o notacji muzycznej, poprzez informacje o interwałach, akordach, progresjach i skalach, na wyjaśnieniu zawiłości związanych z podstawowymi elementami dzieła muzycznego, jak melodyka, harmonika, dynamika, rytmika i artykulacja kończąc, autor w bardzo przystępny i merytoryczny sposób przybliża wiedzę o muzyce osobom zarówno zaawansowanym, jak i zaczynającym swoją przygodę z improwizacją. Najważniejsze wydaje mi się uzmysłowienie czytelnikowi, jak ważne jest świadome operowanie poznanymi narzędziami. Jak mądre użycie odpowiednio wykorzystanej wiedzy wpływa na udaną improwizację w każdym gatunku muzycznym. Jak istotne jest (tak częste wśród improwizatorów) unikanie mechanicznego powtarzania utartych schematów opartych na skalach. Adam Fulara zwraca szczególną uwagę na dobry smak, inteligencję, pokorę wobec tradycji, a przede wszystkim - dbałość o logiczną narrację wypowiedzi muzycznej. Bardzo potrzebna i świetnie napisana książka. Gorąco polecam - prof. dr Krzysztof Herdzin.
Zobacz także